QUAL A CONTRIBUIÇÃO DA SEMÂNTICA E DA PRAGMÁTICA PARA A AQUISIÇÃO DA COMPETÊNCIA COMUNICATIVA EM LÍNGUA ESPANHOLA O MATERIAL DIDÁTICO SOB INVESTIGAÇÃO
DOI:
https://doi.org/10.18817/rlj.v4i02.2404Abstract
: With an interdisciplinary character, this work aims to highlight the presence and importance of semantic and pragmatic aspects in Spanish language activities, whose focus is the acquisition of communicative competence (CC), one of the key concepts in Applied Linguistics (AL) . When pointing out the place occupied by Semantics and Pragmatics in the formation of competent foreign language (LE) learners, we defend that Semantics and Pragmatics, being an interface of each other, dialogue with the concept of communicative competence, once that knowing the meaning of the word rat in Spanish is as important as knowing how to use it, how and when. About the methodology, the approach is qualitative and the method is bibliographic (PAIVA, 2019). In order to achieve the proposed objective, we count on the contributions of Almeida Filho and Franco (2009), Cançado (2008), Widdowson (2005), Araújo (2007), among others.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Thays Costa Lisboa de Sá, Ana Lúcia Rocha Silva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A submissão de originais para a Revista de Letras Juçara implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação. Os direitos autorais para os artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos da revista sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente a Revista de Letras Juçara como o meio da publicação original.