DECOLONIAL PERSPECTIVES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES AT MARAJOARA AMAZON: THE IMPLEMENTATION OF LAW Nº 10.639/03 BY OTHER LINES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18817/rlj.v6i2.3010

Abstract

The current study aimed to analyze the English Language (EL) pedagogical practices about of the decolonist perspective on the hegemony of LIE in the implementation of Law nº. 10,639 / 03. The study was carried out with a group of elementary school students from a public school at Salvaterra-PA, in the Marajoara Amazon. Therefore, We present a dialogue with authors of applied linguistics.  The study has a qualitative approach and the method is supported by action-research. The results revealed the deconstruction of the hegemonic image of EL by students, and promote new historical and cultural visions around the learning of EL.

 

Author Biographies

Karley dos Reis Ribeiro, UFPA

Mestre em Linguagens e Saberes na Amazônia (PPLSA) pela Universidade Federal do Pará (UFPA). Especialista em Tradução e Interpretação do Inglês e Português pela Faculdade Integrada Brasil
Amazônia (2015). Graduado em Letras - Inglês pela Universidade Federal do Pará (UFPA). Graduado em Pedagogia pela Faculdade Educacional da Lapa (FAEL);

Raquel Amorim dos Santos, Universidade Federal do Pará – UFPA

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Pará (UFPA), Linha de Pesquisa: Educação: Currículo, Epistemologia e História, Mestre em Educação (UFPA), Linha de Pesquisa: Currículo e
Formação de Professores. Professora Adjunta da Universidade Federal do Pará, Campus Universitário de Bragança, Faculdade de Educação. Especialista em Currículo e Avaliação na Educação Básica
pela Universidade do Estado do Pará (UEPA). Atualmente, Coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Linguagens e Saberes na Amazônia (PPLSA). Professora Permanente do PPLSA.

Camila de Cássia Brito, Universidade Federal do Pará – UFPA

Mestra em Linguagens e Saberes na Amazônia (UFPA). Especialista em Gestão de Unidades de Informação pelo Instituto de Pós Graduação e Cursos - IPGC- (2018). Bacharel em Biblioteconomia
pela Universidade Federal do Pará (2013). Membro do Grupo Universitário de Educação de Jovens e Adultos - GUEAJA do Campus Universitário de Bragança/UFPA. 

Published

2022-12-29

How to Cite

DOS REIS RIBEIRO, K.; AMORIM DOS SANTOS, R. .; DE CÁSSIA BRITO, C. DECOLONIAL PERSPECTIVES IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES AT MARAJOARA AMAZON: THE IMPLEMENTATION OF LAW Nº 10.639/03 BY OTHER LINES. JUÇARA LANGUAGE JOURNAL, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 116–132, 2022. DOI: 10.18817/rlj.v6i2.3010. Disponível em: https://ppg.revistas.uema.br/index.php/jucara/article/view/3010. Acesso em: 3 jul. 2024.